fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

Redukcja kosztów i optymalizacja procesów w firmie to obecnie podstawa przewagi konkurencyjnej. Nie wystarczy oferować dobrego produktu czy usługi. Trzeba jeszcze robić to szybko i stosunkowo tanio. Im zatem niższe koszty prowadzenia działalności, bardziej sprawny zespół pracowników i szybsza reakcja na zapotrzebowanie rynku, tym lepiej może rozwijać się działalność. Jakie oszczędności zyskuje firma dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów?

Kary i sankcje za uchybienia w stosowaniu split payment

Kary i sankcje za uchybienia w stosowaniu split payment

Pierwszą z sankcji będzie kara za niezastosowanie płatności w modelu split payment mimo obowiązku ustawowego: po pierwsze niemożność zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów podatkowych nabywcy, po drugie – dodatkowa sankcja o wartości 30% VAT wykazanego na fakturze (pierwotnie rząd forsował 100%, ale złagodził stanowisko na etapie konsultacji publicznych). Ponadto dokonującemu płatności grozić będzie odpowiedzialność karnoskarbowa w postaci grzywny do 720 stawek dziennych.

Kary za niezłożenie sprawozdania finansowego w terminie

Kary za niezłożenie sprawozdania finansowego w terminie

Za składanie sprawozdań finansowych w określonych ustawą terminach odpowiedzialność ponoszą kierownicy jednostek. Odpowiedzialność jest szersza, gdy mówimy o niedopełnieniu przez e-sprawozdanie wymogów określonych w ustawie. Wówczas za błędy odpowiadają nie tylko kierownicy, ale także organy nadzorujące jednostkę. Co dokładnie grozi za uchybienia w obligatoryjnej sprawozdawczości?

Sankcje karne w PPK – czego unikać?

Sankcje karne w PPK – czego unikać?

Sankcje i kary za nieprawidłowości w obsłudze PPK wywołują wiele emocji i nieporozumień. Niektóre z nich mogą być jednak wyjątkowo dotkliwe. Czy rzeczywiście zabronione i karane jest nakłanianie pracowników do rezygnacji z udziału w PPK? Rozwiewamy mity na temat sankcji w PPK i wskazujemy, na jakie aspekty pracodawcy powinni rzeczywiście uważać.

Jak w trzech krokach przygotować administracyjnie firmę do PPK?

Jak w trzech krokach przygotować administracyjnie firmę do PPK?

Obsługa PPK w każdej organizacji wymaga odpowiedniego przygotowania struktur administracyjnych. Aby sprawnie zarządzać zapisami, obsługą wniosków oraz pełnym dostosowaniem procedur kadrowych i płacowych jest odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie kluczowych w tym procesie osób i procesów. Podpowiadamy, jak w trzech prostych krokach, pracodawca zatrudniający co najmniej 50 pracowników może przygotować struktury administracyjne firmy do PPK.

Nowy pracownik a PPK

Nowy pracownik a PPK

Zatrudnianie nowego pracownika w firmie wiąże się z kilkoma obowiązkami dotyczącymi PPK. Dotyczy to zarówno pracodawcy, jak i samego pracownika. Dowiedz się, co musi zrobić pracownik, a co pracodawca w takiej sytuacji.

Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę a PPK

Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę a PPK

Bez względu na to w jaki sposób dochodzi do zakończenia stosunku prawnego wiążącego uczestnika z pracodawcą prowadzącym PPK, to jest czy jest to rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, za wypowiedzeniem czy bez wy­powiedzenia, a także z upływem terminu na jaki umowa została zawarta, to wywołuje to takie same skutki dla uczestnika PPK i zgromadzonych przez niego środków w ramach PPK. Natomiast inaczej wygląda sytuacja w przypadku śmierci uczestnika PPK.

Sprawozdania finansowe – co się zmieniło w 2020 r.?

Sprawozdania finansowe – co się zmieniło w 2020 r.?

Od stycznia 2020 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące sporządzania i przekazywania sprawozdań finansowych. Dotyczą one podatników CIT, którzy nie są wpisani do rejestru przedsiębiorców KRS, natomiast figurują w innych rejestrach KRS – stowarzyszeń, innych organizacji, fundacji i zakładów opieki zdrowotnej.

Moduł cookies