Blog
Chcesz dodać rachunek bankowy na tzw. białą listę i nie wiesz, jak to zrobić? Zależy Ci na zweryfikowaniu kontrahentów, jednak niektórych rachunków nie ma w ów wykazie podatników VAT? Poznaj wszelkie niezbędne informacje dotyczące białej listy i sprawdź, jak dodać na nią rachunek bankowy.
W swojej firmie chcesz prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów, jednak nie wiesz, czy masz do tego prawo? Dowiedz się, czym jest tego rodzaju księgowość i sprawdź, kto może z niej skorzystać.
Spółki działające w Polsce, które prowadzą księgi rachunkowe, mają obowiązek kierowania się zasadami zawartymi w Ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej „UoR”), która nakazuje, żeby akt dokonania operacji gospodarczej, zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem, udokumentować dowodem.
Jeśli zaczynasz swoją działalność gospodarczą, jednym z najważniejszych aspektów, z którym musisz się zmierzyć, jest prawidłowe wystawianie faktur. Faktury są nie tylko dokumentem potwierdzającym transakcję, ale są też kluczowe dla poprawnego obliczenia i rozliczenia podatków. W tym wpisie podpowiemy Ci, jak powinno się wystawiać faktury, zgodnie z polskimi przepisami podatkowymi: jak je numerować i opisywać.
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wiąże się z szeregiem zalet dla przedsiębiorcy. Jak każda inna forma prowadzenia firmy, ma ona też swoje minusy, które również trzeba brać pod uwagę, decydując się na jej założenie. Co stanowi zatem plus JDG, a co jest jej zdecydowaną wadą?
Podatnik, który poniósł w danym roku podatkowym stratę, może odliczyć ją od dochodów – również z lat ubiegłych. Jest to możliwe w ciągu pięciu kolejno po sobie następujących lat podatkowych – w przeciwnym razie strata ulega przedawnieniu. W jaki sposób odliczyć stratę podatkową z minionych lat?
Sprawozdanie finansowe należało sporządzić do 31 marca 2023 r. Najeży jednak pamiętać, że już wkrótce upływa termin zatwierdzenia i złożenia sprawozdania finansowego za 2022 rok!
ZUS ZUA to formularz wypełniany przez płatnika składek, mający na celu zgłoszenie do ubezpieczeń. Kiedy należy złożyć go w urzędzie, w jakiej występuje on formie i w jaki sposób wypełnić jego poszczególne pola?