fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Ostatnie kroki przed przejściem na e-faktury: na co zwrócić uwagę?

Ostatnie kroki przed przejściem na e-faktury: na co zwrócić uwagę?

Jeżeli Twoja firma zamierza wdrożyć system do obsługi e-faktur do praktyki biznesowej, warto poznać techniczne uwarunkowania całego procesu wdrożeniowego. 

Jak wdrożyć model gospodarki o obiegu zamkniętym? 7 wskazówek dla firm produkcyjnych

Jak wdrożyć model gospodarki o obiegu zamkniętym? 7 wskazówek dla firm produkcyjnych

Czy można zmniejszyć ilość odpadów, sprawiając przy tym, że nasza organizacja będzie bardziej przyjazna dla środowiska, a do tego zwiększą się jej obroty? Jeżeli wierzysz w ten plan, to właśnie teraz jest dobry moment na podjęcie działań!

9 wskazówek jak promować firmę w social mediach

Na co zwracać uwagę w procesie tworzenia i publikowania treści, tak aby uzyskiwać największą wartość ze swoich działań w social mediach?

Jak przygotować partnerów handlowych do odbioru e-faktur?

Jak przygotować partnerów handlowych do odbioru e-faktur?

Wystawienie faktury elektronicznej wymaga zgody kontrahenta na otrzymywanie ich w takiej formie. Zgoda może być domniemana, np. po wystawieniu i przesłaniu faktury wystawca otrzymał zapłatę ze wskazaniem numeru faktury, co można uznać za zgodę na elektroniczną formę otrzymania faktury. Faktury elektroniczne należy co do zasady korygować lub wystawiać do nich duplikaty w takiej samej formie, czyli również elektronicznie. E-faktury przechowuje się zazwyczaj w takim formacie, w jakim zostały przesłane, w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia, integralność treści oraz czytelność.

Czym jest elektroniczna faktura i czym różni się od PDF?

Czym jest elektroniczna faktura i czym różni się od PDF?

Elektroniczna faktura to taka, która jest wystawiona oraz przesłana do nabywcy w formacie elektronicznym. To nic innego jak cyfrowy dokument w popularnym formacie wymiany danych, np. xml. Elektroniczna faktura jest cyfrowym odpowiednikiem tradycyjnej, papierowej faktury.

Czy do obsługi JPK_V7 koniecznie jest oprogramowanie?

Czy do obsługi JPK_V7 koniecznie jest oprogramowanie?

Obowiązkowe raportowanie nowych deklaracji podatkowych: JPK_V7 rozpocznie się już od 1 października 2020 r. i będzie dotyczyć wszystkich firm. Czasu na przygotowanie jest więc coraz mniej, dlatego –szczególnie w obecnej sytuacji – warto rozpocząć ten proces już teraz.

Kogo obejmie obowiązek wdrożenia PPK w mikroprzedsiębiorstwach?

Kogo obejmie obowiązek wdrożenia PPK w mikroprzedsiębiorstwach?

Przepisy ustawy o PPK zakładają, że docelowo prawie każdy podmiot zatrudniający, poza nielicznymi wyjątkami, będzie prowadził PPK. Najwięksi pracodawcy (zatrudniający powyżej 250 osób) ruszyli w 2019 roku, w tym roku ruszają średni i mali zatrudniający od 20 do 249 osób, a w roku 2021 do PPK zawitają ci mniejsi, w tym mikroprzedsiębiorcy oraz jednostki sektora finansów publicznych.

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Jak wygląda obieg dokumentów w firmie?

Obieg dokumentów ma na celu uprościć przepływ informacji krążących po firmie. Pozwala zaoszczędzić czas, przypisać koszty do właściwego projektu i miejsca w organizacji, ocenić potencjał przepływu pieniędzy (tzw. cashflow), ale też monitorować procesy przepływu informacji.