Blog
W życiu organizacji jest wiele sytuacji, w których musi ona wdrożyć lub zmienić systemy kadrowo-płacowe i HR. Katalizatorem zmian może być lockdown w okresie pandemii, zmuszający organizacje do wprowadzenia systemów ułatwiających zarządzanie pracownikami w rozproszonych lokalizacjach. Mogą to być też sytuacje, gdy firma zmienia lub zmuszona jest zmienić systemy np. w skutek odłączenia od spółki matki czy przejęcia przez nowego inwestora. Niezależnie od kontekstu sytuacyjnego, ważne jest, by zapewnić ciągłość działania procesów kadrowych.
Każdy kraj członkowski Unii Europejskiej posiada indywidualne oznaczenie numerów VAT. Nie istnieje jednolity format numerów identyfikacyjnych VAT stosowany dla wszystkich krajów UE.
Od 1 października 2020 roku nowy JPK_V7 obowiązuje wszystkich czynnych podatników VAT. Strukturę tę należy przesłać elektronicznie na serwery Ministerstwa Finansów w terminie do 25. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni.
Prowadząc działalność gospodarczą, przedsiębiorcy mają obowiązek posługiwać się identyfikatorami podatkowymi takimi jak PESEL lub NIP. Wątpliwości, jakie powstają wśród podatników, dotyczą tego, czy muszą mieć oba identyfikatory, czy wystarczające będzie posiadanie wyłącznie jednego z nich.
Aby podatnik ujął koszt na podstawie paragonu, ten musi spełniać określone warunki i posiadać między innymi numer NIP podatnika (czyli nabywcy). Jednakże czy paragon zawsze musi zawierać NIP? Sprawdźmy, kiedy paragon bez NIP może być podstawą ujęcia wydatku w firmie!
Nie każdy jest stworzony do pracy zdalnej. I choć statystycznie efektywność pracy pracowników pracujących w modelu home office jest wyższa, niż tych, którzy pracują w tradycyjnych biurach, to nie każda osoba poradzi sobie w takim modelu pracy. Jak zdiagnozować – już na poziomie rekrutacji – czy kandydat poradzi sobie na home office?
Na początku tego roku weszło w życie wiele zmian, które wymusiła przedłużająca się pandemia Covid-19. Zmieniono stawkę minimalnego wynagrodzenia oraz podstawę wymiaru zasiłku chorobowego. Wszyscy czekają też na nowy zapis o pracy zdalnej, który ma zostać wprowadzony jeszcze w I kwartale tego roku. Na co jeszcze będą musieli zwrócić uwagę przedsiębiorcy?
Możliwość przesyłania dokumentów księgowych w formie skanów lub zdjęć zamiast papierowych wersji to dla wielu klientów biur rachunkowych ogromna zaleta. Jest to jednak ułatwienie również dla samych księgowych, którzy nie muszą zajmować się fizycznie dokumentacją zleceniodawcy. Jak zmotywować go do przesyłania skanów zamiast papierowych faktur?