fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Dlaczego ważne jest posiadanie w firmie programu do obsługi dokumentów?

Dlaczego ważne jest posiadanie w firmie programu do obsługi dokumentów?

Każda firma codzienne gromadzi i przetwarza ogromne ilości informacji. Napływają one różnymi kanałami: za pośrednictwem poczty e-mail, w dokumentach papierowych, za pomocą komunikatorów, sms, w różnego rodzaju aplikacjach. Informacje są gromadzone także w postacie notatek ze spotkań, planów, harmonogramów, zapisków w plikach excell czy word. Organizacje gromadzą także wiele informacji prawnych zawartych w ustawach i rozporządzeniach.

Koronawirus a prawa i obowiązki stron stosunku pracy

Koronawirus a prawa i obowiązki stron stosunku pracy

Pojawienie się i rozprzestrzenianie tzw. koronawirusa i wywoływanej przez niego choroby COVID-19 stawia w trudnej sytuacji wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą zadbać o bezpieczeństwo i zdrowie swoich pracowników oraz zabezpieczyć ciągłość biznesu.

Oprogramowanie wspomagające pracę zdalną

Oprogramowanie wspomagające pracę zdalną

Podpowiadamy jakie narzędzia od Sage wspomagają pracę zdalną, komunikację i wymianę dokumentów w formie elektronicznej czy wspieranie procesów kadrowych na odległość.

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy z powodu zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły w związku z pandemią COVID-19

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy z powodu zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły w związku z pandemią COVID-19

Ustawa w sprawie szczegółowych rozwiązań związanych z koronawirusem (potocznie: specustawa), która weszła w życie 8 marca 2020 r. zawiera szereg rozwiązań mających duży wpływ na stosunki pracodawca-pracownik. Wprowadza m.in. możliwość otrzymania dodatkowego zasiłku opiekuńczego dla rodziców, którzy okresowo zwolnili się z pracy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem.

Przepisy specustawy przewidują, że rodzicom dzieci w wieku do 8 lat przysługuje dodatkowy zasiłek opiekuńczy w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola, szkoły lub klubu dziecięcego.

Jak optymalnie i zgodnie z ustawą zorganizować pracę zdalną w firmie?

Jak optymalnie i zgodnie z ustawą zorganizować pracę zdalną w firmie?

Ustawa w sprawie szczegółowych rozwiązań związanych z koronawirusem (potocznie: specustawa), która weszła w życie 8 marca 2020 r. zawiera szereg rozwiązań mających duży wpływ na stosunki pracodawca-pracownik. Jednym z takich specjalnych rozwiązań jest zapisana w przepisach możliwość pracy zdalnej. Na jakich zasadach w czasie epidemii pracownicy mogą być oddelegowani do świadczenia stosunku pracy w ten właśnie sposób? 

Dlaczego to właśnie na XML opierają się e-faktury, JPK i e-sprawozdania?

Dlaczego to właśnie na XML opierają się e-faktury, JPK i e-sprawozdania?

Odkąd w przedsiębiorstwach na dobre zagościły komputery, Internet i specjalistyczne oprogramowanie do obsługi procesów biznesowych, pojawiły się nowe możliwości optymalizowania pracy i wymiany informacji – nie tylko między ludźmi, ale także między maszynami i różnymi typami oprogramowania. Tak się złożyło, że na tym polu format XML odegrał ogromną rolę, szczególnie w kontekście cyfryzacji administracji państwowej i komunikacji biznesu z administracją.

PIT – nowe ulgi i zmiany w 2020 r.

PIT – nowe ulgi i zmiany w 2020 r.

Chociaż teoretycznie zostało jeszcze sporo czasu do złożenia deklaracji podatkowej za 2019 r., warto już teraz prześledzić najnowsze zmiany w rozliczeniu PIT w 2020 r. Tegoroczne zeznania obejmują nowe ulgi oraz ustalenia, których znajomość może nam sporo ułatwić.

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

Redukcja kosztów i optymalizacja procesów w firmie to obecnie podstawa przewagi konkurencyjnej. Nie wystarczy oferować dobrego produktu czy usługi. Trzeba jeszcze robić to szybko i stosunkowo tanio. Im zatem niższe koszty prowadzenia działalności, bardziej sprawny zespół pracowników i szybsza reakcja na zapotrzebowanie rynku, tym lepiej może rozwijać się działalność. Jakie oszczędności zyskuje firma dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów?