Blog
Odniesienie sukcesu w biznesie to skomplikowana sprawa zależna od wielu istotnych czynników. Ostatnia międzynarodowa ankieta Sage dla małych przedsiębiorstw wykazała, że czują się one zagrożone przez rozmaite okoliczności, takie jak: wybory, wahania walutowe, międzynarodowe rynki, a nawet zmiany w turystyce.
Obsługa JPK_V7 nie będzie trywialna ani dla firm, ani dla biur rachunkowych obsługujących podatników VAT. Pewne problemy mogą pojawić się nie tylko w zakresie samej obsługi tej deklaracji, ale także we wspólnym obszarze komunikacji między biurem a klientem.
1 września 2019 r. do dyspozycji przedsiębiorców oddana została tak zwana biała lista podatników VAT. Jest to wykaz określonych przydatnych informacji o przedsiębiorcach będących podatnikami VAT. W obrocie gospodarczym służy on przede wszystkim do weryfikowania wiarygodności kontrahentów. Ma to szczególne znaczenie przy rozliczaniu podatku, gdzie prawo podatkowe uzależnia jego odliczenie od określonego kontekstu. W artykule kompleksowo opisujemy wykaz podatników VAT i konsekwencje jego wprowadzenia.
W czasach niepewności zasadniczą kwestią jest zadbanie o swój zespół – w końcu pracownicy są najważniejszym elementem Twojej firmy. Dbanie o ich zadowolenie powinno znajdować się na liście Twoich priorytetów, jednak konieczność radzenia sobie z nadzwyczajną sytuacją, jaką jest pandemia koronawirusa i związana z nią praca zdalna, bardzo to utrudnia.
Pandemia koronawirusa dała mocno w kość światowej gospodarce. Czasowe zamrożenie gospodarki, powiększające się widmo kryzysu, groźby powiększającej się inflacji, bezrobocia i recesji stają się coraz bardziej realne. Wiele wskazuje na to, że na lepsze czasy trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Jak przygotować swój biznes na okres kryzysu?
Deklarację JPK_VAT od stycznia 2018 roku obowiązkowo składają wszyscy podatnicy VAT. Deklaracja ta zawiera pełną informację o sprzedaży i zakupach odliczanych przez podatnika, zatem stała się podstawowym źródłem informacji dla Krajowej Administracji Skarbowej.
Czy koronawirusowy lockdown jest szansą ewolucyjną dla firm handlowych? Jak dostosować biznes do rewolucji handlowej?
Globalne spustoszenie spowodowane przez koronawirusa sprawiło, że wiele firm zaczęło myśleć o utrzymaniu ciągłości działania. Co należy zrobić, jeśli personel nie może stawić się w miejscu pracy lub kluczowy członek kadry kierowniczej zachoruje? Jak sobie poradzisz, jeśli istotny klient lub dostawca wstrzyma działalność na najbliższe tygodnie? Posiadanie strategii w obliczu tych wyzwań jest kluczowe.