fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Estoński CIT – jak korzystać z nowego rozwiązania podatkowego dla firm?

Estoński CIT – jak korzystać z nowego rozwiązania podatkowego dla firm?

W Ministerstwie Finansów powstaje projekt ustawy, zgodnie z którą od 1 stycznia 2021 roku polskie firmy mogłyby stosować tzw. estoński CIT. W skrócie takie rozwiązanie oznacza wprowadzenie zerowej stawki podatku CIT pod pewnymi warunkami. Jakie są to warunki oraz kto i na jakich zasadach będzie mógł skorzystać z estońskiego CIT?

JPK_V7: Jak zadbać o poprawność danych w pliku?

JPK_V7: Jak zadbać o poprawność danych w pliku?

JPK_V7 jest dokumentem wytwarzanym za pomocą komputera i przekazywanym w postaci elektronicznej. Podatnik musi zatem dysponować aktualnym – czyli dostosowanym do obsługi JPK_V7 – oprogramowaniem finansowo-księgowym, aby terminowo zrealizować rozliczenia podatkowe. 

Jak w czterech krokach przygotować strategię promocji na Instagramie?

Jak w czterech krokach przygotować strategię promocji na Instagramie?

Podobnie jak w przypadku kampanii realizowanych w każdym innym medium, na Instagramie do efektywnego działania potrzebna jest strategia oraz jej konsekwentna realizacja. O czym pamiętać w trakcie planowania strategii?

Ostatnie kroki przed przejściem na e-faktury: na co zwrócić uwagę?

Ostatnie kroki przed przejściem na e-faktury: na co zwrócić uwagę?

Jeżeli Twoja firma zamierza wdrożyć system do obsługi e-faktur do praktyki biznesowej, warto poznać techniczne uwarunkowania całego procesu wdrożeniowego. 

Jak wdrożyć model gospodarki o obiegu zamkniętym? 7 wskazówek dla firm produkcyjnych

Jak wdrożyć model gospodarki o obiegu zamkniętym? 7 wskazówek dla firm produkcyjnych

Czy można zmniejszyć ilość odpadów, sprawiając przy tym, że nasza organizacja będzie bardziej przyjazna dla środowiska, a do tego zwiększą się jej obroty? Jeżeli wierzysz w ten plan, to właśnie teraz jest dobry moment na podjęcie działań!

9 wskazówek jak promować firmę w social mediach

Na co zwracać uwagę w procesie tworzenia i publikowania treści, tak aby uzyskiwać największą wartość ze swoich działań w social mediach?

Jak przygotować partnerów handlowych do odbioru e-faktur?

Jak przygotować partnerów handlowych do odbioru e-faktur?

Wystawienie faktury elektronicznej wymaga zgody kontrahenta na otrzymywanie ich w takiej formie. Zgoda może być domniemana, np. po wystawieniu i przesłaniu faktury wystawca otrzymał zapłatę ze wskazaniem numeru faktury, co można uznać za zgodę na elektroniczną formę otrzymania faktury. Faktury elektroniczne należy co do zasady korygować lub wystawiać do nich duplikaty w takiej samej formie, czyli również elektronicznie. E-faktury przechowuje się zazwyczaj w takim formacie, w jakim zostały przesłane, w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia, integralność treści oraz czytelność.

Czym jest elektroniczna faktura i czym różni się od PDF?

Czym jest elektroniczna faktura i czym różni się od PDF?

Elektroniczna faktura to taka, która jest wystawiona oraz przesłana do nabywcy w formacie elektronicznym. To nic innego jak cyfrowy dokument w popularnym formacie wymiany danych, np. xml. Elektroniczna faktura jest cyfrowym odpowiednikiem tradycyjnej, papierowej faktury.