Blog
Jednym z kluczowych aspektów prowadzenia biznesu w tak trudnych czasach, jest połączenie optymalizacji procesów biznesowych z bieżącym nadążaniem za zmianami prawnymi (w tym podatkowymi) dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej. W czasach, gdy zarówno otoczenie biznesowe, jak i przepisy prawa zmieniają się niezwykle dynamicznie, nie można pozwolić sobie na jakiekolwiek zaniedbania w tych obszarach.
Niezależnie od tego, czy dopiero zakładasz firmę, czy planujesz ją rozwinąć, posiadanie biznesplanu może pomóc Ci wprowadzić ją na właściwe tory, choćby poprzez uzyskanie dofinasowania do swojego przedsięwzięcia. Jednak praktyka pokazuje, że bardzo wiele przedsiębiorstw nie ma biznesplanu.
Dziś już nikt chyba nie ma wątpliwości, że mądre wykorzystanie technologii cyfrowych to wizytówka firm, które są liderami rynków, zdolnych do narzucania nowych reguł gry. A wszystko wskazuje na to, że to ciągle dopiero początek, bo najciekawsze lata i najbardziej zdumiewające osiągnięcia ewolucji technologicznej dopiero przed nami.
Interakcje międzyludzkie towarzyszą nam każdego dnia, praktycznie w każdym miejscu, w którym się znajdujemy: czy to w drodze do pracy, np. w tramwaju, w windzie, w sklepie i w wielu, wielu innych. Poza tym nawet rozmawiając przez telefon czy Skype, doświadczamy interakcji z drugą osobą.
Kody GTU, czyli kody grup towarów i usług to szczególne oznaczenia sprzedaży wprowadzone na potrzeby JPK_V7, który obowiązuje od 1 października 2020 r. Co ważne po raz pierwszy nowy plik JPK_V7 będzie generowany przez czynnych podatników VAT dopiero w listopadzie 2020 roku, w rozliczeniu za październik 2020. Wprowadzone zmiany, jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów, mają służyć uszczelnieniu systemu podatkowego.
Przedsiębiorca w swojej firmie może zatrudnić pracowników w oparciu o różnorodne umowy, począwszy od umowy o pracę, a skończywszy na umowach cywilnoprawnych. W zależności od rozmaitych aspektów, koszt zatrudnienia pracownika także jest zmienny.
Pracownik ma prawo do urlopu wypoczynkowego i powinien go wykorzystać do 30 września kolejnego roku. Jeśli tego nie zrobi, w pewnych okolicznościach może otrzymać ekwiwalent za zaległy urlop.
Jedną z pierwszych rzeczy, którą robi wiele firm w obliczu kryzysu, jest obcięcie budżetu na marketing. I chociaż rzeczywiście w tym obszarze znacznie łatwiej obniżyć koszty niż np. w funduszu płacowym, to cięcie kosztów marketingowych może mieć długotrwałe, szkodliwe skutki dla przyszłości firmy.