Blog
W czasach niepewności zasadniczą kwestią jest zadbanie o swój zespół – w końcu pracownicy są najważniejszym elementem Twojej firmy. Dbanie o ich zadowolenie powinno znajdować się na liście Twoich priorytetów, jednak konieczność radzenia sobie z nadzwyczajną sytuacją, jaką jest pandemia koronawirusa i związana z nią praca zdalna, bardzo to utrudnia.
Pandemia koronawirusa dała mocno w kość światowej gospodarce. Czasowe zamrożenie gospodarki, powiększające się widmo kryzysu, groźby powiększającej się inflacji, bezrobocia i recesji stają się coraz bardziej realne. Wiele wskazuje na to, że na lepsze czasy trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Jak przygotować swój biznes na okres kryzysu?
Deklarację JPK_VAT od stycznia 2018 roku obowiązkowo składają wszyscy podatnicy VAT. Deklaracja ta zawiera pełną informację o sprzedaży i zakupach odliczanych przez podatnika, zatem stała się podstawowym źródłem informacji dla Krajowej Administracji Skarbowej.
Czy koronawirusowy lockdown jest szansą ewolucyjną dla firm handlowych? Jak dostosować biznes do rewolucji handlowej?
Globalne spustoszenie spowodowane przez koronawirusa sprawiło, że wiele firm zaczęło myśleć o utrzymaniu ciągłości działania. Co należy zrobić, jeśli personel nie może stawić się w miejscu pracy lub kluczowy członek kadry kierowniczej zachoruje? Jak sobie poradzisz, jeśli istotny klient lub dostawca wstrzyma działalność na najbliższe tygodnie? Posiadanie strategii w obliczu tych wyzwań jest kluczowe.
Wiele firm szykuje się już do powrotu do biura – przygotowuje plany zapewnienia bezpiecznej, ale i funkcjonalnej przestrzeni, która da pracownikom poczucie bezpieczeństwa i możliwość efektywnej pracy. To robi pracodawca – a co możemy zrobić my, pracownicy, aby zapewnić sobie maksymalnie komfortowy powrót?
Wystawiasz faktury w arkuszu kalkulacyjnym? Czeka Cię więcej pracy i większe ryzyko prawno-podatkowe
Już 1 lipca wejdą w życie przepisy nakładające na przedsiębiorców składanie nowej deklaracji JPK_V7. Czasy by odpowiednio przygotować swoją organizację do nowego obowiązku raportowego pozostało coraz mniej. W szczególnie trudnej sytuacji mogą być podatnicy, którzy dla swoich transakcji sprzedażowych wystawiają ręcznie lub za pomocą arkuszy kalkulacyjnych wiele faktur w miesiącu. Dlaczego? Odpowiadamy w krótkim poradniku.
Na pewno większość z Was pamięta jeszcze czasy, gdy pracowało się w typowym biurze: beżowe ściany, sztuczne oświetlenie i szare stanowiska pracy. Dzisiaj wszyscy za nim tęsknimy, ale warto zastanowić się, czy taki wystrój biura nie jest na tyle przestarzały, że aż szkodliwy dla rozwoju firmy?