Blog
Pracownik ma prawo do urlopu wypoczynkowego i powinien go wykorzystać do 30 września kolejnego roku. Jeśli tego nie zrobi, w pewnych okolicznościach może otrzymać ekwiwalent za zaległy urlop.
Jedną z pierwszych rzeczy, którą robi wiele firm w obliczu kryzysu, jest obcięcie budżetu na marketing. I chociaż rzeczywiście w tym obszarze znacznie łatwiej obniżyć koszty niż np. w funduszu płacowym, to cięcie kosztów marketingowych może mieć długotrwałe, szkodliwe skutki dla przyszłości firmy.
Sukces w biznesie to trudna sprawa, na którą wpływ ma wiele czynników. Nawet w „normalnym” roku mała firma musi stawiać czoła wielu zagrożeniom. Ale mijający rok, w którym pandemia koronawirusa miała tak negatywny wpływ na biznes, mógł być zabójczy dla wielu firm. Mamy nadzieję, że 2021 będzie rokiem odbudowy. Podpowiadamy, w jaki sposób podejść do strategii biznesowych w kolejnych dwunastu miesiącach.
Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie używasz arkuszy kalkulacyjnych do wielu procesów biznesowych. Chociaż mogą to być potężne narzędzia, oprogramowanie w coraz większym stopniu dostarcza rozwiązań, które pomagają wykonywać te zadania wydajniej, bezpieczniej i szybciej.
W 2020 roku więcej osób pracuje zdalnie niż kiedykolwiek wcześniej. Tegoroczne wydarzenia tylko przyspieszyły trend, który już wpływał na biznes. Pracownicy docenili możliwość pracy z dowolnego miejsca, przy czym okazuje się, że wcale nie cierpi na tym jej jakość. Sprawdź, czy Twoja firma jest dobrze przygotowana do procesu pracy zdalnej.
W Ministerstwie Finansów powstaje projekt ustawy, zgodnie z którą od 1 stycznia 2021 roku polskie firmy mogłyby stosować tzw. estoński CIT. W skrócie takie rozwiązanie oznacza wprowadzenie zerowej stawki podatku CIT pod pewnymi warunkami. Jakie są to warunki oraz kto i na jakich zasadach będzie mógł skorzystać z estońskiego CIT?
JPK_V7 jest dokumentem wytwarzanym za pomocą komputera i przekazywanym w postaci elektronicznej. Podatnik musi zatem dysponować aktualnym – czyli dostosowanym do obsługi JPK_V7 – oprogramowaniem finansowo-księgowym, aby terminowo zrealizować rozliczenia podatkowe.
Podobnie jak w przypadku kampanii realizowanych w każdym innym medium, na Instagramie do efektywnego działania potrzebna jest strategia oraz jej konsekwentna realizacja. O czym pamiętać w trakcie planowania strategii?