fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Jak optymalnie i zgodnie z ustawą zorganizować pracę zdalną w firmie?

Jak optymalnie i zgodnie z ustawą zorganizować pracę zdalną w firmie?

Ustawa w sprawie szczegółowych rozwiązań związanych z koronawirusem (potocznie: specustawa), która weszła w życie 8 marca 2020 r. zawiera szereg rozwiązań mających duży wpływ na stosunki pracodawca-pracownik. Jednym z takich specjalnych rozwiązań jest zapisana w przepisach możliwość pracy zdalnej. Na jakich zasadach w czasie epidemii pracownicy mogą być oddelegowani do świadczenia stosunku pracy w ten właśnie sposób? 

Dlaczego to właśnie na XML opierają się e-faktury, JPK i e-sprawozdania?

Dlaczego to właśnie na XML opierają się e-faktury, JPK i e-sprawozdania?

Odkąd w przedsiębiorstwach na dobre zagościły komputery, Internet i specjalistyczne oprogramowanie do obsługi procesów biznesowych, pojawiły się nowe możliwości optymalizowania pracy i wymiany informacji – nie tylko między ludźmi, ale także między maszynami i różnymi typami oprogramowania. Tak się złożyło, że na tym polu format XML odegrał ogromną rolę, szczególnie w kontekście cyfryzacji administracji państwowej i komunikacji biznesu z administracją.

PIT – nowe ulgi i zmiany w 2020 r.

PIT – nowe ulgi i zmiany w 2020 r.

Chociaż teoretycznie zostało jeszcze sporo czasu do złożenia deklaracji podatkowej za 2019 r., warto już teraz prześledzić najnowsze zmiany w rozliczeniu PIT w 2020 r. Tegoroczne zeznania obejmują nowe ulgi oraz ustalenia, których znajomość może nam sporo ułatwić.

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów

Redukcja kosztów i optymalizacja procesów w firmie to obecnie podstawa przewagi konkurencyjnej. Nie wystarczy oferować dobrego produktu czy usługi. Trzeba jeszcze robić to szybko i stosunkowo tanio. Im zatem niższe koszty prowadzenia działalności, bardziej sprawny zespół pracowników i szybsza reakcja na zapotrzebowanie rynku, tym lepiej może rozwijać się działalność. Jakie oszczędności zyskuje firma dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów?

Kary i sankcje za uchybienia w stosowaniu split payment

Kary i sankcje za uchybienia w stosowaniu split payment

Pierwszą z sankcji będzie kara za niezastosowanie płatności w modelu split payment mimo obowiązku ustawowego: po pierwsze niemożność zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów podatkowych nabywcy, po drugie – dodatkowa sankcja o wartości 30% VAT wykazanego na fakturze (pierwotnie rząd forsował 100%, ale złagodził stanowisko na etapie konsultacji publicznych). Ponadto dokonującemu płatności grozić będzie odpowiedzialność karnoskarbowa w postaci grzywny do 720 stawek dziennych.

Kary za niezłożenie sprawozdania finansowego w terminie

Kary za niezłożenie sprawozdania finansowego w terminie

Za składanie sprawozdań finansowych w określonych ustawą terminach odpowiedzialność ponoszą kierownicy jednostek. Odpowiedzialność jest szersza, gdy mówimy o niedopełnieniu przez e-sprawozdanie wymogów określonych w ustawie. Wówczas za błędy odpowiadają nie tylko kierownicy, ale także organy nadzorujące jednostkę. Co dokładnie grozi za uchybienia w obligatoryjnej sprawozdawczości?

Sankcje karne w PPK – czego unikać?

Sankcje karne w PPK – czego unikać?

Sankcje i kary za nieprawidłowości w obsłudze PPK wywołują wiele emocji i nieporozumień. Niektóre z nich mogą być jednak wyjątkowo dotkliwe. Czy rzeczywiście zabronione i karane jest nakłanianie pracowników do rezygnacji z udziału w PPK? Rozwiewamy mity na temat sankcji w PPK i wskazujemy, na jakie aspekty pracodawcy powinni rzeczywiście uważać.

Jak w trzech krokach przygotować administracyjnie firmę do PPK?

Jak w trzech krokach przygotować administracyjnie firmę do PPK?

Obsługa PPK w każdej organizacji wymaga odpowiedniego przygotowania struktur administracyjnych. Aby sprawnie zarządzać zapisami, obsługą wniosków oraz pełnym dostosowaniem procedur kadrowych i płacowych jest odpowiednie zaplanowanie i przygotowanie kluczowych w tym procesie osób i procesów. Podpowiadamy, jak w trzech prostych krokach, pracodawca zatrudniający co najmniej 50 pracowników może przygotować struktury administracyjne firmy do PPK.

Moduł cookies