fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Nieprawidłowości w PIT. Co za to grozi?

Nieprawidłowości w PIT. Co za to grozi?

PIT jest dokumentem, który raz do roku osoba wykazująca przychody za pracę lub z tytułu prowadzonej działalności musi przedłożyć w urzędzie skarbowym. Jaka może być kara za nieprawidłowości w takiej deklaracji?

10 najczęstszych błędów w rozliczaniu podatku dochodowego

10 najczęstszych błędów w rozliczaniu podatku dochodowego

Bezbłędne prowadzenie rachunkowości jest jedną z najważniejszych kwestii przy prowadzeniu działalności gospodarczej, niezależnie od wielkości firmy. Przedsiębiorca, rejestrując działalność, musi mieć tego świadomość. Dlatego już na samym początku podejmuje decyzję, kto poprowadzi księgowość. Musi przygotować stanowisko pracy dla księgowego, znaleźć pracownika i podpisać z nim umowę o pracę.

Pełna księgowość i mała księgowość dla firm – czym to się różni?

Pełna księgowość i mała księgowość dla firm – czym to się różni?

Każdy początkujący przedsiębiorca powinien zadać sobie pytanie, jaki rodzaj księgowości dla firm wybierze, o ile oczywiście może wybierać. Zdarza się bowiem, że charakter jednostki gospodarczej narzuca daną formę. Zwykle jednak trzeba zdecydować, czy ma to być mała księgowość czy pełna – rozszerzona. Decyzja jest ważna o tyle, że jeśli wybierzemy to pierwsze, pozbawiamy się być może ważnego atutu, jakim są uporządkowane i skrupulatne informacje na temat finansowego funkcjonowania firmy.

Jak określić wartość środka trwałego?

Jak określić wartość środka trwałego?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny poznać szereg zasad i definicji z zakresu prawa podatkowego, aby mogły sprawnie prowadzić swoje przedsiębiorstwo lub mogą też przekazać tę odpowiedzialność w ręce wykwalifikowanych kadrowych czy też biura rachunkowego, które ich w tym zakresie wyręczy. Na potrzeby tych z Państwa, którzy zdecydowali się na samodzielne prowadzenie księgowości firmy jednoosobowej, chcemy przybliżyć Państwu ważną kwestię dotyczącą ustalania początkowej wartości środka trwałego.

Wszystko o płatnościach w SAP

Wszystko o płatnościach w SAP

Wiele systemów księgowych klasy ERP daje możliwość generowania przelewów bezpośrednio z systemu, taką funkcję również posiada SAP bussines one. Podstawowa funkcjonalność pozwala na wygenerowanie jednego przelewu dla jednego dokumentu (faktury) również w opcji split payment. 

Umowa barterowa: czym jest i jak ją rozliczać?

Umowa barterowa: czym jest i jak ją rozliczać?

W obrocie gospodarczym firmy mogą rozliczać się nie tylko w formie pieniężnej, ale także poprzez przekazanie innego towaru lub świadczenie usługi. Umowy takie nazywane są umowami barterowymi i zakładają one bezpośrednią wymianę towarów i usług. Barter to zatem nic innego, jak wymiana towarów lub usług między dwoma podmiotami bez użycia gotówki. 

Rząd znów zamiesza w podatkach. PiS planuje obniżkę PIT z 17 do 12 proc.

Rząd znów zamiesza w podatkach. PiS planuje obniżkę PIT z 17 do 12 proc.

Wojna w Ukrainie, wysoka inflacja i chaos, jaki przyniósł Polski Ład, skłoniły rząd do kolejnych zmian w systemie podatkowym. Źródła rządowe Business Insider Polska wskazują, że pomysły, które są na stole, zakładają likwidację ulgi dla klasy średniej, obniżenie stawki PIT z 17 proc. do 12 proc. oraz zmiany w składce zdrowotnej dla osób prowadzących działalność gospodarczą.

Rekompensaty dla kontrahentów a koszty uzyskania przychodów – interpretacja

Rekompensaty dla kontrahentów a koszty uzyskania przychodów – interpretacja

Rekompensaty przyznane kontrahentom, służące pokryciu strat ekonomicznych poniesionych przez nich w następstwie ograniczenia produkcji w związku z epidemią koronawirusa, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.