fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Oprogramowanie księgowe w chmurze a tradycyjne rozwiązania księgowe

Oprogramowanie księgowe w chmurze a tradycyjne rozwiązania księgowe

Chmurowe oprogramowania do księgowości – np. Symfonia w Chmurze – zyskują coraz większą przewagę nad tradycyjnymi programami księgowymi. Czy wiesz, jakie różnice występują między tymi dwoma rozwiązaniami?

 

Tradycyjne oprogramowania księgowe

Tradycyjne rozwiązania do księgowości oparte na serwerze lokalnym stosowane są w polskich przedsiębiorstwach od lat. Aby móc z nich korzystać, niezbędna jest inwestycja m.in. w odpowiedni sprzęt – dane gromadzone są bowiem właśnie na dysku konkretnego komputera.  W przypadku tradycyjnych programów księgowych to użytkownik jest jego właścicielem, a więc również odpowiada za utrzymanie serwera, wszelkie aktualizacje czy naprawy. Na tego typu rozwiązanie decydują się przede wszystkim firmy, których pracownicy pracują stacjonarnie na firmowych urządzeniach podłączonych do wewnętrznej sieci. Nie mają oni wówczas dostępu do danych poza siedzibą przedsiębiorstwa, np. z prywatnego komputera.

 

Oprogramowania chmurowe

Oprogramowania chmurowe do księgowości to szansa na przyspieszenie i ułatwienie pracy działu księgowego. Wszystkie dane gromadzone są w tym przypadku w jednym miejscu, co w znacznym stopniu ułatwia poszukiwanie dokumentów. Co ważne, uprawnieni użytkownicy mają do nich dostęp z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Jedynym warunkiem jest korzystanie z urządzenia połączonego z Internetem. To jeden z powodów, dla których tego typu rozwiązanie wybierane jest głównie przez firmy umożliwiające pracę zdalną. Dużym atutem rozwiązania chmurowego jest skuteczna ochrona danych – zarówno przed atakami hakerskimi, jak i przed zniszczeniem, utratą czy błędami. W przypadku tradycyjnego oprogramowania ryzyko tego typu zagrożeń jest znacznie wyższe.

Za utrzymanie chmury odpowiada dostawca, a firma nie musi inwestować w drogie urządzenia czy infrastrukturę. Nie ma też potrzeby samodzielnego aktualizowania danych i oprogramowania – wszelkie aktualizacje odbywają się automatycznie. Co więcej, korzystanie z chmury generuje mniejsze koszty niż utrzymywanie lokalnych serwerów – zwłaszcza w przypadku ewentualnej awarii.

Symfonia ERP w Chmurze – dlaczego warto?

Jednym z rozwiązań do księgowości w chmurze jest oprogramowanie w chmurze, czyli oprogramowanie umożliwiające zarządzanie wieloma obszarami firmy. Uprawnieni użytkownicy mają w tym przypadku dostęp do różnych modułów, związanych nie tylko z księgowością, ale i rozliczeniem pracowników, magazynem, sprzedażą czy ewidencją majątkową. Z chmury mogą korzystać zarówno stacjonarni, jak i zdalni pracownicy, bez względu na miejsce, w którym akurat się znajdują. W ramach Symfonii ERP w Chmurze firma zyskuje dostęp do środowiska serwerowego Windows, aplikacji Symfonii, bazy danych oraz niezbędnych licencji. Aby móc z nich korzystać, użytkownik potrzebuje jedynie urządzenia
z systemem Windows połączonego z siecią. Oprogramowanie znacząco usprawnia codzienną pracę, ułatwia wyszukiwanie i wymianę dokumentów, a ponadto – jest intuicyjne i łatwe w obsłudze. Oprócz standardowych modułów oferuje ono również moduły dodatkowe, np. KSeF, Obieg Dokumentów czy Produkcja. Nasi eksperci są w stanie zwiększać zasoby, dopasowując oprogramowanie do stopnia rozwoju przedsiębiorstwa.

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo w dalszym ciągu korzysta z tradycyjnego oprogramowania do księgowości opartego na fizycznym serwerze, początek roku to dobry moment na wprowadzenie zmian. Symfonia w Chmurze może przynieść Twojej firmie wiele korzyści, nie tylko w postaci szybszej i wygodniejszej pracy, ale również oszczędności kosztów. Wypróbuj nasze rozwiązanie przez miesiąc i sprawdź, jak odmieni ono funkcjonowanie wszystkich firmowych działów!

źródło: symfonia.pl