fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Jak promować swoją firmę przy niewielkim budżecie?

Jak promować swoją firmę przy niewielkim budżecie?

Jedną z pierwszych rzeczy, którą robi wiele firm w obliczu kryzysu, jest obcięcie budżetu na marketing. I chociaż rzeczywiście w tym obszarze znacznie łatwiej obniżyć koszty niż np. w funduszu płacowym, to cięcie kosztów marketingowych może mieć długotrwałe, szkodliwe skutki dla przyszłości firmy.

 

Tymczasem według wielu badań firmy, które najsilniej odbijają się po recesji, to te, które nie ograniczają wydatków marketingowych, a czasami nawet je zwiększają.

Jednak w rzeczywistości niektóre cięcia budżetowe mogą być nieuniknione. Ale nie oznacza to, że musisz zakończyć wszystkie działania marketingowe. Prezentujemy kilka pomysłów na marketing Twojej firmy przy skromnym budżecie.

Zachęcaj do publikowania postów na blogu Twojej firmy

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj firmę bez strony WWW. Ale nie każda firma poza swoją internetową witryną prowadzi biznesowego bloga. Jeżeli też jeszcze tego nie robisz, warto zacząć. Najczęściej treści do takiego serwisu przygotowują członkowie zespołu, niekiedy wykonawcy zewnętrzni. W miarę możliwości postaraj się umożliwić publikowanie gościnnych postów, np. swoim kontrahentom, mentorom, klientom, doradcom itp.

Umożliwienie autorom z zewnątrz współtworzenia bloga Twojej firmy to strategia marketingowa o ogromnym potencjale. Przykładowo, jeżeli prowadzisz biuro rachunkowe i wielu Twoich klientów obawia się o bezpieczeństwo swoich danych księgowych w chmurze, możesz zaprosić swojego dostawcę rozwiązań chmurowych do opublikowania materiału na temat bezpieczeństwa danych. Jeżeli dostawca przygotuje taki materiał, chętniej później udostępni go w swoich kanałach społecznościowych lub newsletterach, co pomoże zwiększyć zasięg Twojego bloga i tym samym dotrzeć do nowych grup klientów.

Reklamuj się w mediach społecznościowych

Wiele firm ma konta w mediach społecznościowych, ale niewiele z nich robi coś poza udostępnianiem własnych treści i innych interesujących wiadomości. Warto jednak mocniej wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i zdecydować się na płatne promocje.

Na szczęście reklama w mediach społecznościowych jest niedroga, ale skuteczna. Kosztem publikacji jednej tradycyjnej reklamy drukowanej możesz utworzyć na Facebooku lub Instagramie reklamę, która będzie wyświetlana tygodniami; możesz przy tym zawężać jej zasięg do Twoich wybranych potencjalnych klientów. To idealne rozwiązanie dla firm, które świadczą usługi w konkretnych niszach.

Bierz udział w wydarzeniach online

W czasie pandemii większość konferencji, targów i innych imprez branżowych przeniosła się do Internetu. Stwórz plan takich wydarzeń i w miarę możliwości postaraj się w nich uczestniczyć. W ich trakcie możesz nawiązywać kontakty i opowiadać o swojej działalności.

Ale jeszcze skuteczniejszą strategią jest zostanie prelegentem. Skontaktuj się z organizatorami i zaoferuj bezpłatne wystąpienie w ramach wydarzenia związanego z profilem Twojej działalności. Przygotuj listę potencjalnych tematów, które byłbyś w stanie omówić oraz krótką informację o sobie i swojej firmie (wystarczy jedna strona). Gościnne przemawianie na tego rodzaju imprezach to doskonały sposób na wypromowanie swojej firmy. Pamiętaj, by po wygłoszeniu przemówienia zebrać opinie słuchaczy, by w przyszłości jeszcze lepiej dostosować się do ich potrzeb.

Przygotowując się do wystąpienia, pamiętaj, aby Twoja prezentacja nie była jednak tylko reklamą. Postaraj się zaprezentować siebie jako eksperta, który dla słuchaczy jest źródłem cennej wiedzy. Bardzo często Twoje dane kontaktowe i tak zostaną udostępnione uczestnikom, więc jest duża szansa, że skontaktują się z Tobą później.

Podziel się opiniami swoich klientów

Kto lepiej zna wartość Twoich usług niż Twoi klienci? Po udanej transakcji lub spotkaniu z klientem poproś go o przedstawienie opinii wraz ze zgodą na opublikowanie jej na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

Jedna z ankiet przeprowadzonych przez BrightLocal wykazała, że 84% osób ufa recenzjom online w takim samym stopniu, jak osobistym rekomendacjom, a 74% twierdzi, że opinie klientów sprawiają, że bardziej ufają lokalnym firmom. Widać więc, że ten rodzaj rekomendacji ma dla wielu potencjalnych klientów ogromne znaczenie.

Komunikacja marketingowa nie polega wyłącznie na wydawaniu dużych środków finansowych. Na powyższych przykładach widać, że dużo zależy od pomysłowości, kreatywnego myślenia oraz zainwestowania czasu i wysiłku w nawiązaniu kontaktu z klientami, aby zademonstrować wartość swojej firmy.

Źródło: sage.com