Cztery korzyści z cyfryzacji procesów biznesowych

Cztery korzyści z cyfryzacji procesów biznesowych

Ty lub Twoi pracownicy nie muszą już tracić wielu godzin na wykonywanie powtarzalnych czynności administracyjnych. Np. w obszarze finansów i księgowości oprogramowanie może zapewnić automatyczne wprowadzanie danych do programu księgowego, dzięki czemu specjaliści ds. księgowości mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach. 

 

Oto cztery korzyści płynące z digitalizacji procesów (dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili i tych, którzy jeszcze tego nie zauważyli).

1. Krótszy czas poświęcony na zadania administracyjne.

Ty lub Twoi pracownicy nie muszą już tracić wielu godzin na wykonywanie powtarzalnych czynności administracyjnych. Np. w obszarze finansów i księgowości oprogramowanie może zapewnić automatyczne wprowadzanie danych do programu księgowego, dzięki czemu specjaliści ds. księgowości mogą skupić się na bardziej kreatywnych zadaniach. Z kolei korzystanie z oprogramowania do obsługi płac, zapewnia pracownikom prawidłowe naliczanie wynagrodzeń przy ogromnych oszczędnościach czasu działów kadrowych. Pracownicy mogą korzystać z narzędzi samoobsługowych w oprogramowaniu HR, by np. składać wnioski urlopowe, aktualizować dane osobowe czy dodawać inne informacje.

2. Zwiększona produktywność

Dzięki czasowi, który zaoszczędzisz na automatyzacji zadań ręcznych, Ty i Twój zespół będziecie mogli skupić się na rzeczach, które zwiększą produktywność, takich jak: Znajdowanie nowych klientów Popraw jakości obsługi obecnych klientów Testowanie i sprzedaż nowych produktów i usług. Przykładowo, możesz użyć oprogramowania księgowego, aby zobaczyć, które z produktów sprzedają się najlepiej, i skupić się na nich.

3. Zwiększone przychody

Dzięki nowym produktom i usługom, które oferujesz, będziesz w stanie zwiększyć przychody z firmy. A ponieważ spędzasz mniej czasu (i pieniędzy) na administrowaniu, będziesz mieć więcej czasu na generowanie sprzedaży.

4. Lepsza obsługa klienta

Technologia pozwoli Ci ulepszyć sposób spełniania potrzeb klientów. Wiele procesów obsługi klienta będziesz w stanie obsłużyć online, możesz usprawnić komunikację z klientami i dostarczać im obsługę serwisową szybciej i skuteczniej.

Chcesz skorzystać z cyfrowej transformacji? Wykonaj te 4 kroki.

Wiesz, gdzie chcesz, aby Twoja firma była w ciągu najbliższych kilku lat, jeśli chodzi o transformację cyfrową? Stwórz strategiczny plan, który Cię tam doprowadzi. Pamiętaj, że nie ma jednej ścieżki, która byłaby odpowiednia dla wszystkich. Zainspiruj się tymi kilkoma wskazówkami, by Twoja firma nie wpadła w obszar cyfrowego wykluczenia:

  • Oceń, jak zmienia się sytuacja i ustal cele biznesowe i ich priorytety. Dowiedz się, co się zmienia w Twojej firmie, wśród konkurentów i klientów (n..: konkurent mógł już wprowadzić nowy, cyfrowy model biznesowy). Przyjrzyj się kluczowym procesom, czy i jakie problemy masz z nimi? Ustal czego potrzebujesz, aby nie tylko utrzymać, ale i rozwijać swoją firmę?
  • Współpracuj i komunikuj się. Uzyskaj informacje od interesariuszy wcześnie, aby nie przegapić istotnego elementu całego planu. Potrzebujesz wsparcia wielu interesariuszy, w tym pracowników, którzy będą musieli poznać i dostosować się do nowych praktyk biznesowych oraz rozwiązań technologicznych. Rozmawiaj również i proś o opinie swoich klientów i partnerów biznesowych, skorzystaj z ich doświadczeń.
  • Oceń swoje wymagania technologiczne. Czy wykorzystywane dotychczas w Twojej firmie technologie i narzędzia cyfrowe pomagają osiągnąć cele biznesowe? A może przeszkadzają? Poszukaj nowych rozwiązań, które automatyzują powtarzalne procesy, eliminują błędy i dostarczają nie tylko danych, ale przede wszystkim analitycznych informacji potrzebnych do podejmowania lepszych decyzji.
  • Pomyśl o rozwiązaniach w chmurze jako o drodze do innowacji. Chmura oznacza, że nie musisz posiadać, wdrażać ani zarządzać infrastrukturą i aplikacjami. Oznacza to, że możesz szybciej rozpocząć pracę niż w przypadku alternatywnych rozwiązań lokalnych. Rozwiązania chmurowe są również elastyczne i zawsze „na czasie”, przez to, że to dostawcy biorą na siebie aktualizację i wprowadzanie do swoich rozwiązań coraz to nowszych technologii.

źródło: sage.com