fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

7 pomysłów, aby zabezpieczyć Twoją małą firmę na przyszłość

7 pomysłów, aby zabezpieczyć Twoją małą firmę na przyszłość

Twoja firma być może teraz jest konkurencyjna i odnosi wiele sukcesów, ale czy wiesz, jakie będą jej wyniki w przyszłości? Jakie działania musisz podjąć już dziś, aby była w jeszcze lepszej sytuacji za rok, za pięć czy za 10 lat? W jaki sposób możesz zabezpieczyć jej przyszłość i utrzymać skuteczność w dłuższej perspektywie?

 W dzisiejszym świecie małe przedsiębiorstwa muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom. Nietrudno  zrozumieć przyczyny tej olbrzymiej presji: nowe technologie i globalna konkurencja, zmiany w strukturze demograficznej zatrudnienia i w przepisach prawa.

Mimo że nie możemy dokładnie przewidzieć, co stanie się w przyszłości, istnieje kilka sposobów, aby zbudować firmę, która przetrwa próbę czasu. Przedstawiam siedem wskazówek, które pomogą zabezpieczyć przyszłość Twojej firmy.

  1. Stwórz swoją przyszłość

Peter Drucker powiedział kiedyś, że „najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie”.

Bardzo możliwe, że Twoja mała firma określiła już swoją misję w krótkim dokumencie, który przedstawia Wasze zasady, filozofię i cele biznesowe.

Co jednak z opisem przyszłej pożądanej sytuacji firmy?

Pomyśl, gdzie chcesz się znaleźć za 5 – 10 lat? Miej na uwadze, że jako małe przedsiębiorstwo możesz odpowiadać na wymagania klientów i wprowadzić innowacje szybciej niż większe firmy. W jaki sposób chcesz wpłynąć na przyszłość? Opisz swoją wizję i trzymaj się jej, aby ukierunkować swoją strategię działania.

  1. Poznaj swoich klientów

Oznacza to zainwestowanie czasu i zasobów w lepsze zrozumienie indywidualnych potrzeb i pragnień Twoich klientów. Często firmy będące na wczesnym etapie rozwoju tworzą swoje plany, opierając się na sprzedaży swoich produktów i usług praktycznie każdemu. Tymczasem możesz wyróżnić się w tłumie, tworząc swój własny tłum. Staraj się bardziej rozumieć potrzeby i pragnienia swoich klientów.

Być może popełnisz błędy w trakcie tego procesu. Nie poddawaj się jednak, a Twoi klienci docenią Twoje wysiłki.

  1. Wykorzystaj nowe technologie

Sztuczna inteligencja. Automatyzacja marketingu. Chmura. Nie brakuje nowych haseł, które opisują bogactwo technologiczne dostępne obecnie na wyciągnięcie ręki.

Pomóż swoim klientom lepiej zrozumieć, jak wykorzystać te nowe technologie, aby mogli rozwijać swoje przedsiębiorstwa i zwiększać z kolei zadowolenie swoich klientów. Jako właściciel dobrze prosperującego biznesu musisz zainwestować czas w to, by zrozumieć, które technologie zaspokajają zarówno Twoje potrzeby, jak i potrzeby Twoich klientów.

Istnieje wiele świetnych okazji dla przedsiębiorców do zdobycia informacji, w tym lokalne wydarzenia dla biznesu i branżowe konferencje. Możesz dzięki nim w krótkim czasie nabyć nową wiedzę od dostawców pracujących z innymi podmiotami w Twojej branży. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze.

  1. Współpracuj z doradcami

Doradca może ukierunkować Twoje wysiłki, aby Twoja firma miała większą wartość zarówno teraz, jak i w przyszłości. Jakość Twojego życia i firmy zależy od ludzi, którzy udzielają Ci konkretnych porad i z którymi spędzasz czas. Moi klienci, którzy odnieśli największe sukcesy, to organizacje mające strategiczne relacje z zespołami doradców. Twój zespół może składać się z księgowych, rewidentów i specjalistów od technologii, którzy rozumieją indywidualne potrzeby Twojej firmy.

  1. Rozwiń wysoki poziom inteligencji emocjonalnej

Inteligencja emocjonalna jest kluczową umiejętnością dla właścicieli firm odnoszących sukcesy.

W dzisiejszym szalonym świecie klienci szukają ludzi, którym mogą zaufać bez względu na okoliczności. Zbuduj reputację firmy dobrze działającej pod presją, a będziesz na najlepszej drodze do zabezpieczenia przyszłości Twojej małej firmy. Upewnij się, że Twój zespół podziela Twój entuzjazm, by zapewniać jak najwyższe zadowolenie klienta. Klienci chcą czuć się doceniani. Postaraj się, żeby Twoi pracownicy im w tym pomagali.

Inteligencja emocjonalna jest też pomocna przy szkoleniu zespołu. Rotacja pracowników to obecnie spory problem. Wykazując inteligencję emocjonalną, Twoi pracownicy lepiej pełnią swoje role, co przekłada się na zadowolenie klientów. Ma ona też wpływ na zaangażowanie Twojego zespołu i przez to na utrzymanie pracowników. Nie przegap możliwości wyrażenia uznania, gratulacji i świętowania z okazji osiągnięć Twoich pracowników.

  1. Wiedz, co się dzieje, zanim się to wydarzy

Wiele historii lubi się powtarzać. Dokonaj analizy wielu wskaźników ekonomicznych w swojej firmie, a następnie porównaj je z sytuacją sprzed roku, trzech lub pięciu lat. Doszukuj się podobieństw, trendów dzięki czemu przygotujesz się do nadchodzących sytuacji, które są podobne do tych z przeszłości.

Dowiesz się, jaka jest obecna i jaka będzie przyszła sytuacja na Twoim rynku, zanim inni też to zauważą. Zrozumienie przeszłości pomoże Ci przygotować się na wszelkie zmiany, które być może będziesz musiał wprowadzić w przyszłości. Wskazówki są wokół nas. Zbierz swój zespół, aby podzielić się wiedzą oraz doświadczeniami i zdobyć szerszy pogląd na nadchodzące okoliczności. Pomoże Ci to przygotować się na przyszłość.

Jeśli masz firmowy blog, możesz na nim podzielić się swoimi spostrzeżeniami i spytać o opinie swoich klientów. Dzięki temu będziesz mógł częściej wchodzić z nimi w interakcję, co zawsze jest przydatne dla Twojej firmy.

  1. Pokaż swoją markę

Stwórz opowieść o swojej firmie.

Przyciągająca uwagę historia firmy nie tylko pomoże Ci wyróżnić się w tłumie, ale też pomoże zbudować zaufanie i więź z Twoimi klientami.

Jeśli chodzi o klientów, pamiętaj, by włączyć ich do swojej narracji. Niech opowiedzą, jak Twoja firma wpłynęła na nich i na ich życie. To świetna okazja, by wykorzystać media społecznościowe w celu podzielenia się swoją historią. Nie bój się sięgać w swojej narracji po emocje. Dobra historia zostaje w pamięci ludzi przez bardzo długi czas.

Wnioski

Istnieje wiele sposobów, aby przygotować Twoją firmę na przyszłość. Powyższe to tylko kilka z pomysłów, które pomogą Ci zacząć. Kluczową sprawą jest zaangażowanie całego zespołu we wspólną rozmowę. Aby jak najlepiej przygotować się na przyszłość, niezbędny jest wkład całego zespołu.

 

źródło: sage.com