fbpx

Blog firmowy - wiadomości i porady

Jak zbudować lepszą przyszłość dla swojej firmy?

Jak zbudować lepszą przyszłość dla swojej firmy?

Patrząc wstecz na kilka ostatnich miesięcy, zauważamy, jak wiele się zmieniło. Czym mijający rok różni się od 2019? Oczywiście wszyscy możemy wskazać wiele zmian w życiu osobistym i zawodowym spowodowanych przez pandemię COVID-19. W tym miejscu warto zadać sobie także pytanie: czy Twoje jutro będzie lepsze? Może tak być, jeśli podejmiesz wysiłek, aby zbudować lepszą przyszłość dla swojej firmy. Oto kilka sposobów, jak możesz to zrobić.

 

Zaangażuj się w pracę zdalną

Wiele firm miało w marcu problemy z przeniesieniem swoich zespołów do pracy zdalnej – nawet jeśli już wspierały część pracowników zdalnych w pełnym wymiarze godzin. Teraz, po kilku miesiącach, wielu liderów firm zdało sobie sprawę, że ich ludzie mogą w domu być bardziej produktywni, niż kiedykolwiek sobie wyobrażali.

Niektórzy członkowie zespołu mogą być gotowi do powrotu do biura w pełnym wymiarze godzin, ale wielu nie. Niektórzy ludzie w ogóle nie chcą wracać do tradycyjnej pracy wyłącznie w firmie. Jednocześnie liderzy muszą funkcjonować w tej hybrydowej rzeczywistości, z jednej strony umożliwiając pracownikom możliwość pracy zdalnej przy pomocy technologii, a z drugiej – nie ograniczając swobody powrotu do biura tam, gdzie to możliwe.

Firmy, które już wykorzystywały technologie chmurowe, radzą sobie bardzo dobrze, podczas gdy inne mogą mieć problemy. Aplikacje do zdalnych konferencji, szkolenia i warsztaty online, oprogramowanie wspierające elektroniczny obieg dokumentów – te rozwiązania już funkcjonują, są dostępne i wygodne w użyciu. Zacznij już teraz zastanawiać się, w jaki sposób Twoja firma będzie funkcjonowała za kilka miesięcy. Zainwestuj w technologie, które będą Cię wspierać w transformacji cyfrowej.

Buduj relacje

Jak będziesz budować i utrzymywać relacje z klientami i członkami zespołu? To znacznie wykracza poza wideokonferencje przy użyciu Zoom lub Microsoft Teams. Potrzebujesz procesu budowania relacji, niezależnie od tego, czy wdrażasz nowego pracownika, rozmawiasz z potencjalnymi klientami, czy też utrzymujesz morale w istniejącym zespole.

Rozmowy telefoniczne i e-maile nie wystarczą, aby te więzi były silne. Duża część komunikacji odbywa się drogą niewerbalną. Wyraz twarzy i mowa ciała odgrywają ważną rolę w przekazywaniu właściwego komunikatu i wychwytywaniu niuansów. Rozszerz swój zestaw narzędzi komunikacyjnych i stwórz proces korzystania z najbardziej odpowiedniego z nich w zależności od sytuacji.

Zaktualizuj swoje procesy

Bez względu na to, jak dobrze działały Twoje elektroniczne, cyfrowe procesy, gdy wszyscy znajdowali się w tej samej fizycznej lokalizacji, prawdopodobnie zauważyłeś kilka krytycznych momentów, gdy wszyscy zaczęli pracować zdalnie.

Zwróć uwagę, co w tym pracowitym okresie zadziałało, a co nie, i zacznij szukać sposobów na dostosowanie tych procesów do nowego sposobu pracy. Twój zespół może być tu doskonałym źródłem informacji – to oni codziennie wykonują swoją pracę, więc mogą być świadomi problemów, których nie zauważyłeś, lub mieć świetne pomysły na naprawienie uszkodzonych procesów.

Zmieniaj sposoby myślenia

Jeszcze rok temu mało kto – zarówno Twoi pracownicy, jak i klienci – zdawał sobie sprawę, że praca zdalna będzie w tym roku kluczowa. Aby praca zdalna była skuteczna, zarówno firma, jak i klienci muszą mieć takie samo podejście. Zdalna obsługa klientów wymaga, aby docenili korzystanie z technologii i chcieli zmienić niektóre nawyki.

Nie rezygnuj z podnoszenia kwalifikacji

Być może pracownicy i kierownictwo firmy nie mogą się spotykać z powodu obostrzeń epidemicznych – wymagane jest stosowanie dystansu społecznego. W takich warunkach pracownikom niezwykle trudno podnosić swoje kwalifikacje – tym bardziej, że prawdopodobnie większość kursów i szkoleń została odwołana lub przesunięta w czasie. Ale praca zdalna nie oznacza, że Ty i Twoja załoga nie możecie korzystać ze specjalistycznych szkoleń i innych metod dokształcania. Wybierz interesujący Cię lub niezbędny w Twoim zawodzie kurs zdalny, e-learning lub webinarium (na żywo lub do odtworzenia w dowolnym czasie).

Znaczną część pracy można wykonać zdalnie, zapewniając taką samą jakość usług i budując doskonałe relacje, o ile jesteśmy gotowi, aby to zadziałało. Pracownicy polskich firm doceniają organizacje zapewniające narzędzia do optymalizacji pracy zdalnej. W przyszłym roku biznes czeka nowa rzeczywistość. Warto być do niej przygotowanym już teraz.

Źródło: sage.com